Jak pisać o kulturze, aby nas czytano? Webwriting dla pracowników sektora kultury - webinarium (II termin)

Czego potrzeba do promowania kultury: lekkiego pióra czy lekkiej klawiatury? Dziś coraz więcej tekstów promocyjnych jest pisanych do Internetu. I to trend, który trudno będzie odwrócić. W dodatku każdy rodzaj takich treści pisze się nieco inaczej: coś innego ważne jest w przypadku opisu wydarzenia na Facebooku, oferty umieszczonej na stronie, newslettera czy postu do mediów społecznościowych. Każdy z tych tekstów jest dziś osobnym gatunkiem i poza kreatywnością potrzebna jest nam też znajomość podstawowych zasad i praktyk nim rządzących. Tym bardziej, że musimy się liczyć nie tylko ze spadającym poziomem uwagi odbiorców, ale też z algorytmami portali społecznościowych i wyszukiwarek.
240 minut webinaru pozwoli na solidne wprowadzenie w zasady pisania opisów, ofert, postów i newsletterów. Ułatwi też pracę kreatywną oraz redakcję tekstów. Uczestnicy będą też mogli wypróbować swoje umiejętności podczas szeregu ćwiczeń warsztatowych.
Prowadzący webinar sam utrzymuje się z pisania bloga oPR i marketingu, pracował jako specjalista od mediów społecznościowych i przez trzy lata zajmował się promocją instytucji kultury.

Plan spotkania:
9.50-10.00 Rozgrzewka techniczna, przywitanie uczestników. Cele szkolenia, zasady pracy i uczestniczenia w szkoleniu, plan pracy.
10.00-10.45 Zasadnicze różnice między tekstami w sieci, a tekstami drukowanymi oraz skuteczne techniki perswazyjne (wykład).
10.45-11.00 Wykorzystanie dokumentów współdzielonych na przykładzie Google Docs (ćwiczenie).
11.00-11.40 Opisy wydarzeń (wykład i warsztat).
11.40-12.20 Oferty (wykład i warsztat).
12.20-13.00 Posty do mediów społecznościowych (wykład i warsztat).
13.00-13.30 Newslettery
13.30-14.00 Wstęp do zasad SEO (wykład) lub reklamy na Facebooku (wykład i ćwiczenie).

Informacje organizacyjne:
Uczestnik, który chce wziąć udział w webinarium, powinien spełniać następujące warunki:

Szkolenia będzie realizowane  z wykorzystaniem platformy Zoom.

Liczba uczestników – 30 osób

Na zgłoszenia czekamy do 26 października 2020 r. (formularz zgłoszeniowy - kliknij)

Koszt udziału w szkoleniu wynosi:

50 zł netto – dla instytucji finansowanych ze środków publicznych (oświadczenie do wypełnienia)

61,50 zł brutto - dla instytucji niefinansowanych ze środków publicznych i osób prywatnych

Pobierz: Oświadczenie na potrzeby zwolnienia szkoleń z podatku VAT

Opłata za udział w webinarium przyjmowana jest wyłącznie przelewem na konto ŁDK: PKO BP I O/Łódź 44 1020 3352 0000 1002 0014 2562, Łódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18, 90-113 Łódź

Ukończenie szkolenie będzie udokumentowane zaświadczeniem sygnowanym przez Łódzki Dom Kultury.

Prowadzący:

Grzegorz Jędrek

Autor bloga o PR, marketingu i kulturze - wniedoczasie.pl, doktor literaturoznawstwa. Na swoim koncie ma m.in. pracę w biurze prasowym, zarządzanie komunikacją międzynarodowego Ośrodka "Brama Grodzka - Teatr NN", znanego z działań internetowych i udostępniania zbiorów online, współpracę z Agencją Warszawa, opiekę nad mediami społecznościowymi Katolickiego Uniwersytetu Lubuskiego, budowanie marek lokalnych. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec - współpracował w tym zakresie m.in. z Narodowym Centrum Kultury, Instytutem Kultury Miejskiej w Gdańsku.

2020-10-29 godz. 09:50

Czas trwania: 4h

Cena: 50 zł netto (61,50 zł brutto)

Miejsce: on-line

Zapisz się:

tel. 797 326 219