Zwinne zarządzanie w instytucji kultury - warsztaty z tablicami Kanban

Tajemnicą, która stoi za skutecznością zarządzania zadaniami i projektami jest wizualizacja zakresu pracy. Kiedy cały zespół widzi zadanie (oraz ich stan) po prostu lepiej działa. Kanban to prosta i jasna metoda zarządzania zadaniami. Jest popularna w branży IT, ale dzięki swojej prostocie zdobyła szereg innych branż, w tym sektor kreatywny i instytucje kultury. Kanban to opracowana w latach pięćdziesiątych XX wieku w Japonii metoda zarządzania pracą. Samo słowo w wolnym tłumaczeniu można tłumaczyć jako "widoczny spis". W pierwotnym znaczeniu - w języku japońskim - oznacza: szyld, tabliczkę z napisem informującym, billboard. Właśnie tablica, jako narzędzie wizualizacji pracy jest wyśmienitym sposobem dobrego zarządzania.
Warsztaty dostarczą wiedzy na temat elementarnych zasad działania metody oraz tego jak szybko i skutecznie wdrożyć ją w kilkuosobowych zespołach.
Korzyści:

Program szkolenia:
10:00-11:30 ABC zarządzania, czyli czym się różni projekt od procesu. Zwinność czyli właściwie co? Wprowadzenie do metodyk i narzędzi zwinnego zarządzania: AgilePM, Scrum, Kanban.
11:30-11:45 Przerwa
11:45-13:00 Tablica Kanban, czyli jak zobaczyć pracę. Fundamentalne reguły i dobre praktyki i metody Kanban. Zwinny zespół, czyli dobra komunikacja tajemnicą sukcesu współpracy zespołu. Zarządzanie tablicą - ćwiczenia.
13:00-13:30 Przerwa
13:30-16:00 Przegląd aplikacji dla metody Kanban: Trello, Quire, Microsoft Planner. Obiekty na tablicy Kanban: załączniki i integracje. Konfiguracja tablicy Kanban - ćwiczenia. Praca z tablicą Kanban - ćwiczenia. Pytania i odpowiedzi, czyli kilka dobrych praktyk.

Prowadzący:

Dominik Pokornowski

Od 15 lat związany z branżą Public Relations. Od 9 lat zarządza projektami, a od 2010roku jest konsultantem z zakresu komunikacji internetowej, PR-u i zarządzania projektami z dorobkiem ponad 1200 godzin szkoleniowych. Specjalizuje się w szkoleniach dla instytucji kultury, administracji i organizacji społecznej. Przez 7 lat kierował PR-em i marketingiem w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Współpracuje z instytucjami kultury, przemysłami kreatywnymi i IT. Lider wielu projektów webowych, aktywny trener i konsultant komunikacji internetowej. Z wykształcenia filozof ( Uniwersytet Mikołaja Kopernika), ukończył studia podyplomowe z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami. Współpracował i szkolił w ponad 60 organizacjach: Narodowy Instytut Audiowizualny, Filmoteka Narodowa, Narodowe Centru Kultury, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Regionalne Centrum Animacji Kultury, Fabryka Sztuki w Łodzi, Narodowe Centrum Piosenki Polskiej w Opolu, Centrum Promocji Informatyki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Mazowiecki Instytut Kultury, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego.

2019-09-10 godz. 10:00

Czas trwania: 6h

Cena: 150 zł/os.

Miejsce: Łódzki Dom Kultury, sala 313

Zapisz się:

tel. 797 326 219