Senior i kultura, czyli jak stawać się instytucją przyjazną odbiorcom 60+

Według danych GUS z 2018 roku w Polsce jest ponad 9 mln osób 60+, co stanowi prawie 24% populacji Polski. To istotna grupa potencjalnych lub aktualnych odbiorców działań kulturalnych. Jak zaprosić seniorów po raz pierwszy do instytucji kultury? Jak ulepszać ofertę, aby pogłębiać relacje?
W trakcie spotkania przyjrzymy się specyfice tworzenia i komunikacji naszych działań skierowanych do osób 60+. Dowiemy się, jak przeprowadzić ewaluację oferty, poznamy metody aktywizacji tejże grupy.

Cele i oczekiwane efekty:

Program szkolenia:
10:00-11:30 Zapoznanie i oczekiwania wobec szkolenia
11:30-11:45 Przerwa
11:45-13:15 Kim jest senior w Polsce. Sylwetka odbiorcy 60+.
13:15-13:45 Przerwa
13:45-15:00 Specyfika tworzenia i promocji oferty dla osób 60+. Jak tworzy ofertę aktywizującą?
15:00-15:15 Przerwa
15:15-16:00 Ewaluacja projektów senioralnych. Podsumowanie. 

Zapisy w zakładce - ZAPISZ SIĘ

Prowadzący:

Joanna Tabaka

Jest trenerką, specjalistką ds. promocji oraz budowania strategii rozwoju publiczności w sektorze kultury. Studiowała Psychologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Umeå Universitet w Szwecji. Od 8 lat jest związana z warszawskimi instytucjami i projektami kulturalnymi: m.in. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Szwajcarska Fundacja dla Kultury Pro Helvetia, TR Warszawa, Teatr Żydowski, Zielony Jazdów, Instytut Teatralny. Jest certyfikowanym koordynatorem wolontariatu kulturalnego. W 2016 zrealizowała autorski cykl spotkań nt. różnych aspektów budowania publiczności, dzięki stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przeprowadziła ponad 40 warsztatów i spotkań z zakresu promocji kultury i audience development m.in. dla uczestników Kongresu Menadżerów Kultury, Narodowego Centrum Kultury, Fundacji Ari Ari, Fundacji Obserwatorium, Mazowieckiego Instytutu Kultury, Fundacji "Dom Kultury", inicjatywy "Kino Za Rogiem", lokalnych domów kultury i bibliotek w całej Polsce. Od 2015 roku, dzieli się ze swoimi przemyśleniami, wątpliwościami i dobrymi praktykami o tym, jak stawać się instytucją przyjazną widzowi na blogu pt. "Widok na Widownię": www.facebook.com/widoknawidownie. 

2020-02-26 godz. 10:00

Czas trwania: 6h

Cena: 150 zł/os.

Miejsce: Łódzki Dom Kultury, sala 313

Zapisz się:

tel. 797 326 219